//ut.bible(pl) by shuuk'Flocutus translated by best|Shiro_4
 
[Controls] [Graphics] [Dodging] [Map Control] [Underdog] [Timing] [Lead] [Sounds] [Respawning] [Prediction] [Suprise] [Shieldbug] [Tricks] [FeignDeath] [General]

:Hammer: :Enforcer: :Bio: :Schock: :Pulse: :Ripper: :Minigun: :Flak: :RL: :SniperRifle:
Suprise

Teraz wiesz już o przewidywaniu, musisz się jeszcze nauczyć jak nie być przewidywalnym. Przewaga w postaci armora czy shielda nie zapewni ci zwycięstwa. W UT bardziej liczy sie ten kto odda pierwszy strzał.
Nie jest wcale tak łatwo być nieprzewidywalnym, zwłaszcza gdy masz kontrolę nad mapą. Musisz być przy pasku dokładnie w czasie respawnu, co nie zostawia ci dużo miejsca by zrobić coś nieoczekiwanego. Zamiast brać najpierw pasek możesz rozejrzeć się po terenie. Szczególnie wtedy gdy ciągle masz pancerz, nie musisz natychmiast sięgać po shielda. Po prostu obserwuj go. Wzięcie paska nie pomoze ci zbytnio, jeśli zaraz po tym dostaniesz headshota. Lepszy wybór to pozwolić przeciwnikowi go wziąść, dzieki czemu on stanie się przewidywalny. Nigdy nie powinieneś iść prosto po pasek czy armor, jeśli nie wiesz gdzie twój przeciwnik się znajduje. Dlatego nie powinieneś być roztargniony i za każdym razem powinieneś używać innych dróg do tego celu.
Udawanie jest również bardzo ważną taktyka, po prostu udawaj że gdzieś idziesz, a potem obieraj przeciwny kierunek. Możesz np. puścić windę na górę, lub wejść do korytarza i zawrócić.
Przegrywający może łatwiej zaskoczyć przeciwnika, gdyż wie, gdzie gośc kontrolujący mapę się pokaże i kiedy to się stanie.
Dosłownie są setki możliwości zaskoczenia, wykaż się inwencją.