//ut.bible(pl) by shuuk'Flocutus translated by best|Shiro_4
 
[Controls] [Graphics] [Dodging] [Map Control] [Underdog] [Timing] [Lead] [Sounds] [Respawning] [Prediction] [Suprise] [Shieldbug] [Tricks] [FeignDeath] [General]

:Hammer: :Enforcer: :Bio: :Schock: :Pulse: :Ripper: :Minigun: :Flak: :RL: :SniperRifle:
Sounds

Dźwięki w UT nie istnieja tylko po to, aby uczynić grę bardziej realistyczną, czy przynieść większą radość z zabawy. Pomagają one stwierdzić, gdzie twój przeciwnik się znajduje i co tam robi.
Najbardziej oczywistą rzeczą jest, aby wsłuchiwać się w dźwięki kroków. Tyle tylko, że nie tędy droga :->. Nawet grając w słuchawkach, trudno jest określić dokładny kierunek źródła dźwieku.
Bardziej wyróżniające są dźwięki podnoszenia broni, amunicji, apeteczek, pancerza czy wchodzenia w teleport ponieważ są one typowe tylko dla kilku lokacji. Dla przykładu na codexie
, jeśli jesteś przy pancerzu, a słyszysz, że ktoś zabiera amunicję możesz być pewnien, że przeciwnik znajduje się przy rocket launcherze, i następnym jego posunięciem będzie skok po fiolki lub armor. Jeśli jesteś dość szybki gość natrafi na twoje combo.

someone just picked up a weapon and ammo nearby
                           
                      "Ktoś właśnie niedaleko podniósł broń i amunicję "


it sure was the rl and rockets, so he will drop down soon, I`ll better make a combo

                                                      "Ktoś w combie :-)"

Możesz także poczekać na górze koło windy i strzelić najszybciej po usłyszeniu dźwięku. Dobrym wyjściem jest nie zabieranie od razu wszystkich fiolek w jednym miejscu, gdyż wtedy usłyszysz jak przeciwnik przechodząc weźmie instynktownie ostatnią z nich.

Mógłbym teraz przytaczać setki przykładów, ale wszystko co musisz robić to przestać słyszeć dzwięki i zacząć je słuchać ...